avatar Ten blog rowerowy prowadzi yazoor z miasteczka Rzeszów. Mam przejechane 39095.76 kilometrów w tym 8458.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.00 km/h
Więcej o mnie. button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl

2014 button stats bikestats.pl

2015 button stats bikestats.pl

2016 button stats bikestats.pl

2017 button stats bikestats.pl

2018 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy yazoor.bikestats.pl

Czerwiec, 2010

Sprintem do Lubenii

Wtorek, 29 czerwca 2010 · dodano: 29.06.2010 | Komentarze 6

Wieczorny poniedziałkowy sprint z sąsiadem uzbrojonym w 28 calowy trekking...Dałem radę ale śmierć zagladała mi w oczy:)

Niebieskim szlakiem

Niedziela, 27 czerwca 2010 · dodano: 27.06.2010 | Komentarze 0

Zalesie -Matysówka-Podgórze-Borówki-Grzegorzówka-Zabratówka-Honie-Magdalenka-Lisi Kat-Roch-Słocina.
Jeziorko w lesie okolice Tarnawki © yazoor

Kielnarowa - pejzaż:) © yazoor

Czerwonym szlakiem do Husowa

Środa, 23 czerwca 2010 · dodano: 23.06.2010 | Komentarze 3

Korzystając z ładnej aczkolwiek trochę wietrzystej pogody wybrałem się czerwonym szlakiem z Rzeszowa do Husowa, odwiedziając po kolei Rocha, Lisi Kat, Za Górą, Magdalenkę, Grodzisko, Honie, Lisówka, Podlas, Husów i dalej do rez. Husówka, potem polami do Skotnika, Sietesz tu odpocząłem przy źródełku św. Antoniego i dalej na Markową, Kraczkową, Malawę i Rzeszów. Słoneczko dawało porządnie i gdyby nie narowisty momentami wiatr to by było super.
Za Górą widok na Rzeszów i komin w Załężu © yazoor

Wyjazd z lasu na czerwonym szlaku przed Husowem © yazoor

W rez. Husówka © yazoor

Sietesz, źródełko św. Antoniego © yazoor

Neogotycki kościół w Sieteszy © yazoor

Kalorie: 1500 kcal

Pogórze Przemyskie. Dzień 2 (i ostatni)

Czwartek, 17 czerwca 2010 · dodano: 17.06.2010 | Komentarze 4

W planach była Kalwaria Pacławska, no i dało radę. Ale nie tak prosto po asfaltówce z Birczy do Huwnik i potem długim podjazdem do klasztoru. Zamarzyło mi się wjechać od strony południowej, przy okazji zdobywając najwyższy szczyt Pogórza – Suchy Obycz (617m). Wyjechałem dość późno koło 12 od razu kierując się w górę w kierunku Łomnej. Po drodze zahaczyłem o Las Medialny, który powstał przy znacznym udziale dziennikarzy oraz przedstawicieli wszystkich rodzajów mediów – stąd jego nazwa. Potem zielonym szlakiem wśród pól zjazd do Łomnej, tam krótki postój przy obozie Caritasu, niestety wczasowiczów jeszcze nie było. Z Łomnej kierunek na Trójcę fajną szutrową drogą. Po drodze spotkałem dwóch bajkerów, którzy potwierdzili że da radę dojechać na Kalwarię przez Suchy Obycz niebieskim szlakiem. Tym też kolorem kierowałem się w czasie jazdy. Dojazd do Arłamowa bez problemów, zjazd do hotelu –można wykręcić niezłego speeda mi się udało 59km/h. W restauracji hotelowej szybki posiłek – żurek i kawa. Potem jazda na dół – no i kicha uciekł mi gdzieś niebieski szlak. Trudno, damy radę. Przy okazji sprawdzania mapy wyszło że Suchy Obycz już minąłem :(. Dalej więc pojechałem na Leszczyny i Sopotnik mając w planie złapać po drodze niebieski i tym sposobem zdobyć Kalwarię. Lokalsi mnie poratowali inną drogą – przez las z rozwalonym mostkiem i brodzeniem w potoku. Leśne drogi mają to do siebie że dziś są a po ulewie czasami ich nie ma. Godzinę błądziłem zanim wyszedłem z lasu na przeciwne zbocze do klasztornego wzgórza. Wjechałem na Kalwarię lajtowo- niebieskim tym, którym chciałem ,ale nie cały pogryziony przez komary i umazany błotem. Krótki żal za grzechy w klasztorze i szybki zjazd – 2km z górki i to o ostrym nachyleniu, ta chwila uszczęśliwiła mnie że nie podjeżdżałem. Potem już lajt – w Huwnikach zjadłem co mi zostało w plecaku i do Birczy asfaltówką. Bardzo fajna wycieczka, muszę ją kiedyś powtórzyć tylko ze startem w Przemyślu, przejechaniem Kalwarii, zdobyciem Suchego Obycza i kólkiem przez Arłamów powrotem do Przemyśla.

W okolicach Łomnej jest Las Medialny - drzewa zasadzone przez przedstawicieli mediów © yazoor

Rzut oka na ośrodek Caritas w Łomnej © yazoor

Już blisko... © yazoor

Pogórze Przemyskie. Dzień 1

Środa, 16 czerwca 2010 · dodano: 16.06.2010 | Komentarze 2

W Birczy wylądowałem koło 10.Szybki rzut oka na mapę i jazda. Niestety po ok. 2km zaczęło padać na początku słabo potem coraz bardziej. Ale przecież z cukru nie jestem – jadę dalej ostro pod górkę w kierunku Kamiennej Górki. Wjeżdżam do pięknego lasu i zaczyna się ulewa – nie da rady trzeba szukać schronienia. Znajduję jakiś starą prowizoryczną chatkę, zamkniętą na cztery spusty ale z jakimś zadaszeniem. Tam przeczekuję mocny deszcz a gdy zaczyna padać słabiej ruszam dalej- dokoła piękny las, cisza. Wjeżdżam do rezerwatu Reberce potem ostro w dół do Korzeńca. Tam wita mnie 9% podjazd, który pokonuję znowu w niezłym deszczu. Podjazd prowadzi na górkę (465,7m), gdzie kończy się słaby asfalt i zaczyna łąka pełna błotka. Łąkami i polami wyjeżdżam do jakiejś asflatówki i krótki rzut oka na mapę utwierdza mnie w przekonaniu, że nawet trzymam kierunek na Kopyśno. Do Posady Rybotyckiej jazda asfaltem trochę górek i parę zjazdów – po prawej dzielnie towarzyszy mi potok Wiar, w którym pierwszy raz myję Cube po błotnej jeździe.
W Rybotyczach łapię kierunek na Kopyśno, na początku lekki asfalt pod górkę potem kamienie i błotko. Do tego zaczyna padać i grzmieć centralnie nad moją głową – mimo że oponki nieźle sobie radzą całość błoto-gliny skutecznie odkłada się na pałąku Reby i stoję w miejscu. Po oczyszczeniu dalej czerwonym szlakiem – w kierunku Kopystańki, i to był mój błąd bo należałoby wybrać szlak pomarańczowy (czy jakiś podobny kolor), który jak się potem okazało był dużo łatwiejszy. Ale ja prę do przodu do momentu gdy pewien zły na rowerzystów pies zatrzymał mnie w miejscu a do tego skończyło się to coś przypominające glinno- błotno podjazd i wjechałem do lasu a raczej wszedłem bo koleiny pełne wody i trawa na metr nie pozwoliły mi podjechać. Łąką w kierunku Kopystańki - na sam szczyt jednak dało się wjechać nawet lajtowo. Widoki z Kopystańki (540,6m) – bezcenne (i przestało padać :). Zjazd ze szczytu szlakiem pomarańczowym i okazało się to dobrym wyborem, ba nawet mogę stwierdzić że tym szlakiem można śmiało podjeżdżać na szczyt. Na dole przy odnodze potoku Wiar w Rybotyczach drugie mycie bajka – hample i amor to jedno wielkie błoto i glina.Miejscowi są bardzo usłużni – jeden pan przynosi mi szczotkę i pomaga wciągać bajka na strome zbocza potoku. Powrót prawie taki sam – deszcz nie odpuszczał, ale już nie padało tak mocno.
Jutro Kalwaria Pacławska.

Wjazd do rez. Reberce, Bircza © yazoor

W rez. Reberce © yazoor

"9" ale deszczyk skutecznie mnie chłodził na podjeździe :) © yazoor

Widok na wzgórza otaczające Korzeniec © yazoor

Trzeba się trochę pozbyć błotka :) © yazoor

Posada Rybotycka- najstarsza murowana cerkiew obronna w Polsce, poł. XIV wieku. © yazoor

Na Kopystańce (540,6m) © yazoor

Pamiątkowa tablica na szczycie Kopystańki © yazoor

Wspaniałe widoki z Kopystańki © yazoor

Zjazd z Kopystańki w kierunku Rybotycz © yazoor

Widok na Birczę od strony poludniowej © yazoor

Błażowa z komarami:)

Środa, 9 czerwca 2010 · dodano: 09.06.2010 | Komentarze 1

Miałem ochotę odwiedzić Wilcze i może wjechać na Patrię ale atak komarów w Przylasku skutecznie ostudził moje zapały wjeżdżania do lasu:) Padło więc na Błażową przez Hermanową, Jaowrznik, Borek Nowy a powrót przez Lecka, Straszydle i Lubenie. Jechało się całkiem przyjemnie pewnie dlatego że wyjechałem koło 18 i słońce już tak nie piekło... w czasie jażdy trzeba było uważać na niesamowitą ilość latającego paskudztwa, chwila nieuwagi i można było takie coś połknąć:)

Park w Błażowej pod wodą © yazoor

W drodze do Błażowej - bujany pitstop:) © yazoor

Zimny Dział-zachód słońca :) © yazoor

Zerwany asfalt przez osuwającą się ziemię w Lubeni © yazoor

Upały pod Krzyżem w Niechobrzu

Wtorek, 8 czerwca 2010 · dodano: 08.06.2010 | Komentarze 0

Trochę aby rozruszać mięśnie, trochę aby łyknąć słońca na stoku wzgórza z Krzyżem Milenijnym w Niechobrzu :)
Było Słońce i był spokój :) © yazoor

Niedziela - rez. Prządki i Sucha Góra

Poniedziałek, 7 czerwca 2010 · dodano: 07.06.2010 | Komentarze 3

Wyjazd w samo upalne południe, niestety nie dało rady wczesniej, ani też nie dało rady wyjechać razem z Kundello i Petroslavrz o jeszcze bardziej wczesnej porze. Traska miała byc jak najmniej ruchliwymi drogami ale w końcu wybrałem krajową "9"-pełną samochodów i motocykli w niedzielne południe:)
Więc pojechałem tak:Rzeszów, Budziwój, Lubenia, Babica, Niebylec, Krasna, Czarnorzeki,rez.Prządki, czarny szlak, Sucha Góra.
Skwar lał się z nieba niemiłosiernie, w samym rez. Prządki ludzi pełno a komarów jeszcze więcej:) Podobał mi przejaz czarnym szlakiem przez las rez. Prządki na Suchą Górę - wjazd na nią daje popalić.
Sucha Góra wraz z wieżą nadawczą jeszcze kawałek przede mną © yazoor

Kościół w Krasnej © yazoor

W Czarnorzecko-Strzyżowskim Parku Krajobrazowym © yazoor

Rez. Prządki, jak widać spora atrakcja:) © yazoor

Jeszcze jedna focia na skałkach.... © yazoor

Skałki "Prządki" mają wyobrażac postacie ludzkie... © yazoor

Słońce dawało ostro:) © yazoor

Kościół w Czarnorzekach, w tle przekaźnik na Suchej Górze © yazoor

Przekaźnik RTV na Suche Górze (585m) szkoda że lasy zasłaniają widoki... © yazoor

Kazimierz i Bielany

Środa, 2 czerwca 2010 · dodano: 02.06.2010 | Komentarze 1

Wycieczka gdzieś z końca maja ale z powodu braku netu wpis mozliwy dopiero dziś:). Niestety nie dane mi było wejść za bramy klasztoru na Bielanach bo za późno przyjechałem, jest więc powód by wycieczkę powtórzyć. Sama jazda nad Wisłą szlakiem Bursztynowym trochę nudna, jedynie widok na klasztor robi wrażenie.Poza tym pojeździłem trochę po Kazimierzu podziwiając zabytki na ulicy Szerokiej. Robi wrażenie:)